WELCOME!

Welcome to This is Farhana's Blog!
Hi!
I'm Farhana, a librarian who currently staying in Malacca.All entries are entirely from my observation and my understanding. Do give me your comments. I hope your comments will encourage me in blog writing. Thank you ^_^

Follow Me

Tuesday, May 31, 2011

Ya! saya pembaca komik yg tegar~

Selalunya orang akan kata pembaca komik  ini adalah terdiri daripada golongan kanak-kanak.

Tapi tahukah anda sebenarnya TIADA had umur ditetapkan untuk membaca komik dan kartun?

Untuk makluman. sepanjang karier saya sebagai pembaca komik (hardcopy & softcopy), saya dapati mentaliti orang sekeliling selalu menyalahtafsir saya. Antara contoh:

Adegan 1:

mereka: Kamu buat apa tu?
saya: Baca komik nodame
mereka: Ish, ko ni. Takde benda lain ke nak baca? Komik kan bebudak punya buku~
saya: erkk? (buat muka tak faham lalu sambung baca komik)
mereka: perangai macam budak2!

....HEllo? salah ke? takde pun kat komik tu tulis had umur nk baca. Komik ni universal la. Kalau macam tu, aku cabar jangan tengok citer superman, x-men, smallville, drama jepun (hana yori dango, umizaru, honey n clover, nodame cantabile, etc), drama korea (boys over flower, naughty kiss,etc) kat tv, sebab tu kan adaptasi dari komik! ... (sorry teremo plak!)

Adegan 2:

saya: err.. maafkan saya. saya nk tukar channel boleh?
mereka: ko nk tengok citer apa?
saya: ultraman pastu kamen rider.
mereka: EH, tu citer bebudak la. cerita lain takde ke? cerita macam ni takde masa depan, bukannya tolong ko buat kerja sekolah pun. bla bla bla bla
saya: *blurrrrrr* aku salah tanya soalan ke?

bersambung....

No comments:

Post a Comment