WELCOME!

Welcome to This is Farhana's Blog!
Hi!
I'm Farhana, a librarian who currently staying in Malacca.All entries are entirely from my observation and my understanding. Do give me your comments. I hope your comments will encourage me in blog writing. Thank you ^_^

Follow Me

Tuesday, August 21, 2012

Encik Badan, Tahniah!

Berapa lama anda sudah tidak ucapkan tahniah pada diri sendiri?
Percaya tak kalau saya beritahu yang diri kita sendiri pun perlukan pujian dan kata-kata perangsang?

Aku percaya sebab aku pernah puji diri aku sendiri. (ni bukan kes masuk bakul angkat sendiri tau!)
Kita perlu ucapkan tahniah apabila badan kita berjaya melakukan sesuatu.
Apabila kerja kita siap, ucapkanlah tahniah atau kata-kata positif kat badan tu. janganlah sampai beritahu semua orang masa anda nak ucap tahniah tu, nampak sangat menunjuknya!

Jadi luangkan masa 3 saat, hargailah diri anda dan luahkan rasa kasih sayang anda pada tubuh anda.

Tak perlulah harapkan pujian dari orang lain. Kadang-kadang bukannya dapat pujian yang ikhlas pun, sekadar nak sedapkan hati kita sahaja.

Esok 4 Syawal, saya sudah mula bekerja dikala semua orang masih bercuti.
Tahniah Encik Badan sebab masih lagi bertahan!

No comments:

Post a Comment